BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

lördag 7 februari 2009

Sjukling......................

........har ett marsvin som magrat av de senaste dagarna...liten nutta fick flytta till lilla sjukstugan, där hon blir ompysslad!!!!! Fick bli ett bad och kloklippning och vägning 521 gr....liten romp!!!
Får väga henne varje dag å se om hon tar sig..............hon är dock till åren kommen!
Ja fler sjuklingar har vi här.............GUBBEN..........ögonen blanka å snoken rinner.........ni kvinnor snackar om att föda barn............nä han e riktigt risig, trots detta har han hjälpt mig med att bygga ett hägn i hönshuset idag. Har en en del raser som folk vill ha avelsägg på nu i vår.........så bara å dela upp och plocka rena ägg!!! Ska tids nog göra en provkläckning!!!!!!Ser jag fram emot!!
Åter till gubben...ligger i afton gott nerbäddad i soffan!!!!!!!!!!! Hoppas på en kryare dag i morgon!
Svarade på en annons sent igår kväll.................marsvin bortskänkes!!!!!!
Dom har jag hämtat i em!!!!!!! En tur till Götet.......å jesusamalia.....................Anna köra i stan å hitta.......tjenare, vad det går mindre bra.....................efter många samtal med mannen i huset så lyckades han lokalisera vad jag befann mig, för det visste jag knappt själv...........................hm!!!
Han fick lotsat mig ända fram till huset där han glatt stod å vinkade............å jag överlycklig för att ha kommit fram............när det var dags för mig att åka hem så frågade mannen oroligt.....hittar du hem nu???!!!!!.......................Nu e jag hemma!!!!!!
Här är dagens skörd i från hönsa huset!!!!!!!!!!!!!!! Tror minsann att vaktlarna fått fnatt...jägarns vad äggde lägger........7 st idag!!!!! Goda är dom oxå....................mega pill å ta bort skalet, men ack så gott med en kludd med kaviar............lyxig frukost!!!!!!!! Slår på stort i morgon till frukost!!!!

Njut av kvällen!!!!!!!!!!!

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar