BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

lördag 18 juli 2009

ja ha ja...............................................

.....................igår skulle jag åka bussen hem efter sista arbetspasset.
Jo men visst.............................det var ett helt äventyr...............................kände mig som gamla Berta på 76år..............................................-ja vi ska till stan...............................Annas (Bertas) kommentar när hon steg på bussen var............-Hjälp mig, jag har inte åkt buss på det här sättet förut..................................de unga tjejerna på bussen satt å fnissade åt mig.
Ett nytt system med kort som man lägger på en apparat å trycker på en knapp...........när jag väl fattat det...(en mycket vänlig chaufför visade mig) Sen så satt jag som en pinne på vägen hem................å undrade hur det skulle gå när jag skulle kliva av bussen.............för då skulle jag nämligen logga ut mig på en annan apparat......................annars så dras det full taxa på kortet eftersom det blir ett byte av kommun på resan.
Fick lagt kortet på apparaten.............................insåg att chauffören hade järnkoll på Berta för när jag hade loggat ut mig från bussen så skrek han så det hördes i hela bussen.......BRA!!!!!

Ja det vart ett äventyr att komma hem!!!!!
Nu är det semester, har firat dagen med en ordentlig vila i dag hela dagen!!!!!!

Njut av aftonen!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar