BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

tisdag 2 november 2010

I dag vart det gjort.............

.............for i morse till tandläkarn..........tyckte att jag hade god marginal......men att jag alltid skall vara en tisdoptimist!!!!!
Ser att jag blir nån minut sen.......................så jag ringer till tandläkarn............och telefonsvararen går i gång........rösten säger att det är stängt...................hm........märkligt....tusen tankar far runt i huvudet...............men trots detta så skyndar jag på ändå.................väl framme..........så är det tok mycket folk i väntrummet......................å jag hinner inte ens att anmäla mig i luckan..............
Blir inropad genast när jag kommer.................med andan i halsen..............å mina förklaringar till varför jag är sen.............................Genast så ser hon hur rädd jag är.................börjar att tala lugnande till mig och säger till mig att andas......................förklarar varför jag är rädd.............bla bla bla........................några minuter senare så ligger jag i stolen som en sprättbåge................tandläkarn och sköterskan kör fortfarande den lugnande stilen...............................verkar att go effekt på mig..............så nu är det dags att öppna munnen............hon kör in spegeln i munnen på mig.................ja men tjenare mors.....den åkte ut lika fort igen.......................tanden som behöver att grejas med sitter nästan längst bak.....Hon gör ett nytt försök..................men det går mindre bra..............jag frågar henne om jag ska tala om vad jag har ätit till frukost eller om hon vill se det........................-ja svarar hon fortsätter jag såhär så ser jag snart!!!!!

Hon hittar sina sätt att lyckas att greja i munnen utan att jag ulkar...................ända tills hon skall lägga in tamponaler i munnen.......................men efter mycket list så lyckas hon åter igen att "lura" mig..............................hon borrar och meckar och grejar....å det går bra!!!!!!!!!!!
Till slut är det dags att lägga på plasten på tanden................och det grejas och fejas............när hon närmar sig slutet så säger hon........bit ihop och håll så tills jag säger till att du kan öppna munnen igen................jajjemän säger jag och biter i hop....................sköterskan börjar att städa och feja...och tandläkarn skriver på datan...............så det tar ett par minuter!!!!
Så äntligen säger hon det..........nu kan du öppna munnen..............hm mummlar jag............och ska öppna munnen.................Det går inte.....................DET GÅR INTE......................får PANIK..........tandläkarn får PANIK.........................Hon säger smått hysteriskt -Vi ska ordna detta, jag fixar detta....så pratar hon på...................Åh jag sitter där ..............en tanke slår mig att Jag kan ju iallafall andas...............................Den nu väl hysteriska tandläkarn tar nu till redskap för att bända upp mina tänder.....................hon kör på ett par gånger............utan framgång....................Jag själv börjar att se hur de kör mig till akuten..........................tankarna passerar sakta men säkert..........då......TJONG............så släpper det........................Mina första riktiga ord som kommer ur munnen är.........................-Jag ska aldrig mer bita i hop.............................en mycket svettig tandläkare säger -Det förstår jag.................

Dessutom så blev det ett stort hål i plånboken...........................


Njut av kvällen!
Anna

2 kommentarer:

  1. Anna du fick mig att skratta gott,Jag ser dej framför mig.

    Kram Lena på barnbarnets blogg.

    SvaraRadera
  2. Lena......hm.....ja det måste ha sett urkul ut......!!!
    Kram

    SvaraRadera