BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

lördag 5 februari 2011

Lördag................


....idag...........innebar lååååååång sovmorgon!!!!
Hade tänkt både det ena och andra för denna morgonen........men nä......jag både ville och behövde få sova........raraste maken väckte mig strax e fter kl 11.....med frukost å säng!!!!

Bror med fru kom förbi på besök!!!!
Najs!!!

Fågelburen är nu fylld med ljus och liten växt!!!
Så nöjd!!!




Körde i gång med storkok.....på fredagskvällen!!!
Blev massa köttbullar.........chiliconcarne...........åsså en god gryta.....
Gott att ha färdig mat i frysen......å hemtrillade köttbullar är bra mycket godare....än mamma scans.......
Grytan bjöd jag på idag.......var väldigt god.....receptet hittade jag i tidningen buffe......

Har fått lite bebisar............just nu har jag 5 st små söta marsvins bebisar!!!!
Rara små saker detta!!!!




Har i dag städat hos hönsen..............det är som ett helt träningspass detta!!!!
Det tar ca 2 timmar att röja över huset......
Hönsen är bra nöjda med min insats!!!

Årets första ligghöna har lagt sig......Surkärring kan man oxå kalla det!!!!
Bitsk som rackarns är denna dam.......väntar aningen lite till så ska hon få ägg som hon kan ruva på!!!!


......................Även fru Faverolle har lagt sig...........likaså med denna tanta........sur som rackarns...........vill se att hon ligger mer stadigt, så ska hon få lite ägg att ligga på hon med!!!!!
Har fått städat av inne oxå.....kan säga att det var välbehövligt!!!!
Bra gott när det är gjort!!!
Njuter nu av Lördags kväll!!!
Kram Anna





2 kommentarer:

  1. Fågelburen är bara så fin, Var där men det fanns inget specelt kvar,så du hade en riktig turdag när du hittade den.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Verkligen synd Lena.......tror säkert att en sådan bur hade gjort sig i ditt hem.....(med alla bilder jag har sett från hemmet ditt).

    Kram kram Anna

    SvaraRadera