BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

torsdag 10 februari 2011

Min gode vän........................


........................tvättmasinen har mått mindre bra.......maken hade isär elendet för ett tag sen å anade felet......

Rackartyget snurrar inte runt.....å tvätten är dyngsur........

Gillar jag inte om.............
Så maken ringde i går morse och beställde reservdel, och i dag låg det i brevlådan!!! Kallar jag snabbt jobbat!!!!
Tvätthögen växer........det behöver inte gå många timmar i detta hus så är tvättkorgen full.......

Hm....ja åter till felet......kolen i maskinen vart utslitna.......å inte så lite heller......
Tur att maken är händig...............
Kolen på höger sida är nya....
Dessa 2 småsaker kostar 500:- och tänk vad arbetet hade kostat.....om nu någon hade kommit hem till oss...............vågar inte tänka tanken....

I hönshuset så ligger fru Maran och fröken Faverolle......på ett gäng ägg...............närmare 19 st tillsammans.........Så spännande....
Denna samling av ägg hade jag med mig från hönshuset i afton..............Så läckra färger!!!!




.................i afton bakas det lakritsmaränger......kollegan suktar efter dessa!!!!
Nu står de i ugnen......
Så vart det fredag i gen............Ska bli gott med helg!!!!
Men nu ska det sovas en liten stund!
Natti!!!

5 kommentarer:

  1. Perfekt med snabba leveranser och händiga män...

    SvaraRadera
  2. Japp.....gött det Jennie.....!!!!


    Kram

    SvaraRadera
  3. Alltid trevligt med en fungerande tvättmaskin och alltid otrevligt med en gigantisk tvätthög!!!

    Önskar att mina höns oxå kunde pluppa ur sig lite ägg! Det börjar ta slut i kylskåpet.
    har du börjat med värpfoder eller har de bara bestämt att NU är det vår :)

    kram kram

    SvaraRadera
  4. Pi Jag bjuder på värpfoder.....å lite ljus!!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Hej Anna.
    Vilka underbara färger på äggen! Nu ringer jag dig snart och frågar om du har några hönor som jag kan få köpa.
    Kramar
    Malene

    SvaraRadera