BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

tisdag 24 maj 2011

Pedikyr och forskning......



........Idag bar det av ut till Marstrand............Carlsten är underbar!!
Den vackra vyn.....är mumma för själen!!!






Och Marstrands besöket vart väl planerat,
Time för den årliga pedikyren!!!!
Ägnade 2 timmar hos Inger!!!

En sån rar kvinna............så lättsam.....Dessutom så känner man sig som en prinsessa!!!


Super nöjd!!!!


Uträttade en del ärenden efter detta............sen for jag till Sahlgrenska......time för att visa upp örat..............Läkare Måns kuttrade av förtjusning.........precis vad vi behöver sa han......

Kul att kunna bidra så att forskningen går framåt.......

Ska in på en del hörseltester........å annat spännande......


Fick plockat massa rabarber idag..(Inger hade massor)..........så nu ska det göras rabarbersaft!!!






Rabarbersaft
ca 2 liter Ingredienser2 kg rabarber1 1/2 l vattensaft från 1 citron1 kg Dansukker Strösocker
Skölj rabarbern. Skär den i bitar. Koka med vattnet tills rabarbern är helt mjuk. Häll upp i silduk och låt självrinna i 30 minuter. Rengör grytan och häll tillbaka saften. Tillsätt socker och citronsaft. Koka under ständig skumning tills saften är helt klar. Häll upp på varma, väl rengjorda flaskor. Förslut. Förvara svalt.Rabarbern kan bytas ut mot valfria bär eller frukter




När jag ändå vart i stora staden......så passade jag på att åka till Nordstan...........mysigt!!!

Handlade med färsk lax i från Fiskarbröderna!!!!

MUMS!!!! Lyx på en helt vanlig tisdag!



Njut av kvällen!

Anna

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att höra att det är bättre med ditt öra.
    Det var jätte längesen jag var på marstrand. Men det är ju så mysigt.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Nja Mia..........örat mitt är inget vidare....det där jag vart på i går har med forskning att göra.....

    Marstrand är som sagt mumma!!!

    KRAM

    SvaraRadera