BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

lördag 28 maj 2011

Vilken fredags em.....


........hm det kan man lugnt säga.........vart tok trött.....så envila vart jag tvungen att ta...............somnade och sussade gott........sen så bar det av ner till hönshuset...............möttes av detta.....tjenare tänkte jag..............gick in i hönshuset................







............möttes av nästa ( vad jag nu ska kalla det.....).....hemskhet...alla raringar som gick i detta hägn.....vart borta.......att dömma av ALLA spåren så vart det Mikael Räv som vart på besök.....................5 hönor och 2 tuppar tog han............hoppas att aset blev mätt...................min fina lilla avelsgrupp.......de måste ha vart fruktansvärt rädda.....huga....vilken död......Ringde genast till goda vän Jennie....hon fick stötta och trösta.....TACK!!!!
Nya tag nu!!!!

Maken min hjälpte till att säkra upp litei hönsahuset.....visste ju inte om rävskrället skulle komma tillbaka.......

Sunepojken vart oxå med.....och inspekterade rederna!!!!

Han är kul den killen!!!!!







Lördag morgon kl 04.00 ringde klockan.....time att fara till Ullared, köpa kläder till skolavslutningen på schemat!!!!

Hämtade pappa på vägen oxå!!!!

Med tanke på lördags morgon och lönehelg......inget folk...bara att knata in........när vi vart färdiga ....då kom folket.....Gott det!!!



Väl ute så tog vi oss en go fika...........sen så vart det time för sko-boo............Alla tjejerna hittade skor!!!

På väg hem passade vi på att glida in på vård centralen med äldsta förmågan som fått en allergisk reaktion......12 st betapred.....troligt färgämne som spökar...............
Väl hemma med nöjda tjejerna......tog jag mig en go middagsvila.....snart vankas middag hos en god vän!!!!


Njut av en go lördags kväll!!!!
Anna























































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar