BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

måndag 10 augusti 2009

Hönapöna.......................

...........................Min första ruvhöna har kläckt fram kycklingar i helgen!!!!!!
Så duktig är hon!!!!!!

Igår kväll kläcktes det även kyllingar i kläckarn.........................närmare bestämt 5 st!!!!!!

Jag förde en snabb dialog med mig själv..................................(Klokast så!!!)....................kom fram till att höna skulle få under sig de 5 små oxå!!!!

Snavade fram i mörkret ner till hönsahuset med 5 små nykläckta kyllingar.......................smög så gott som det gick in i hönshuset........................in med de små till hönapöna!!!!!!!!!!!!!!!!

Med stor oro gick jag ner till hönsahuset i morse.....................-Tänk om hon inte accepterar de små?!

Men väl inne i hönshuset så såg jag att höna var mamma till ALLA!!!!!!!!!!!!

Kollade runt i buren å hittade en kall liten rackare.........................Den vart mer dö än levande.........liten!!!!!!...................................Jaha.......................dags för återupplivning av liten romp!!!!!!!!!!!!!

La liten i handen å började massera..............fick tänt värmelampan å massarede liten under där........................började att röra sig mer å mer..................efter 15 minuter så vart ögonen öppna och den pep.............YES jag lyckades!!!!!!..under hönapöna igen, så hoppas jag att liten väljer livet!!!!!!



Njut av dagen!!!!!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar