BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

onsdag 14 april 2010

Tanta har lagt sig!!!!!!!!!!!



Ja tant Australorp har lagt sig................hon ligger platt som en pannkaka......å e sur som ättika!!!!!
Inte ofta jag har ruvehönor............!


Har i dag fått hämtat hem lite ägg till henne av renrasig maran!!!






Dessa ägg är mörkt bruna!!!!
Så läckra..............vill ha en fröjd i äggkartongen när jag öppnar den!!!!
Äggen är fådda av Jennie........TACK!!!!!
Fikade även hos familjen ROOS i em!!!!
Satt i det underbara växthuset!!!!

Åter till höna å ägg................................i morgon ska tanta få äggen!!!!!
Sen så hoppas vi på det bästa!!!!!
21 dygn senare är det massa pycklisar!!!!!




I kläckaren har jag lagt ägg från vaktlarna!!!!
Om jag nu skall skicka ägg så måste jag veta att tuppen gör sitt.................. Kan lysa om 2 dygn för att se om äggen är befruktade......















10-årig bröllopsdag dag idag!!!
Grattis kärleken min!!!!!












Natti!!!!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar