BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

onsdag 27 juli 2011

Det saftas och syltas.....



............i dalen!!! 12 liter saft har kokats ihop idag!
6 liter rabarber och svartvinbär och 6 liter citron och svartvinbär!

Lite sylt böev det oxå...rabarber och jordgubbssylt!

I morgon gör jag några liter svartvinbärs saft!



Lördag bjöd på trevligt besök av moster och syster.....
Samma kväll for jag å syster till torpet mon......Bjöds på gott kaffe och en go tjöta stund med Palle!!!!
Tidigare på dagen så vart jag på bageloppis!!!.....å gjorde dessa fynd! Nöjd är bara förnamnet!



Måndag bjöd oxå på besök......å massa greja här hemma!
Kyl och frys som stod i "gamla köket" (blivande v-rum)
Står nu i våran gamla hall!!!!
Tog en hel kväll att dona med detta!!!!
Frysen skulle frostas ur......kylen ville tvättas ur!!!! Dammsög bakom.....samlas en del damm....dessutom så har vi gjort om.....i gamla hallen......en vägg har tagits bort...åja...det ena ger det andra!!!
Det blir toppen!

Dagen idag.....ville först börja med sovmorgon....sen så....tvätten skall tvättas....saften kokades.....å samtal skall ringas.....å med tanke på det!!!!.......Mitt ICA kort.......ville bytas........och har velat att bytas i minst 5 år...(jag skojar inte).......passade även på att ringa nordea.....nytt kort där med!!! Gott det!

Vart på shoppingtur med A-K idag..............oj vad trevligt!
Åh kul med för den delen!!!!

Hög tid att sova!
Natti natt!!!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar