BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

måndag 4 juli 2011

Hann med mycket på Söndagen................


......började fm med att tvätta plåttaket.......maken har i dagarna meckat med en lite fukrskada på gamla delen av taket!!!
Efter detta så for jag till Kållered och hämtade hem en ny tupp och höna av rasen isbar!!!..............väl hemma igen så vart det time för kalas....Lilly 8 år!!!! Hm....det bjöds på massa gott!!! Jennie är grym!!!!
Äggost....och hemgjord jordgubbssylt, chesecake.....å massa annat!
Sen for jag hem och svärmor och Amiya kom!!!
Najs!!!!
Dagen i går........Lördag....så hade jag dejt med A-K........bara hon och jag!!!
Tog en tripp hem till hennes mamma!!!.....Plockade fläder,
Så nu är det mera saft på G!!!! Där bjöds det på go fika,hembakt!!!
En suuuuper mysig dag!!!

Vaknade i dag.....kände att i dag skall det ske..........
Ja det årliga hönshusstädet!!!!!
Ut med allt!!!!





Sen så skrubbades det..............och skrubbades ....till slut vart jag som ett russin om händerna!!!!!

Började kl 11 och slutade kl 23


Men jägarns vad gott det e........när det är klart!!!!





Det tycker hönsen med!!!!!

När de kom in så skall det inspekteras!!!!

Kucklar nöjt och belåtet!!!!!

Dock 2 missnöjda hönor som fick lägga ägg ute idag........De kacklade högt om detta!!!!!
Såg i afton att även de vart nöjda!!!!


Denna rara pelargon heter Anna!!! Fått utav Jennie!!!
Så glad för denna!!!!




Efter en hård arbetsdag är det gott att få sova en stund!
Natti natt..............zzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZzzzz
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar