BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

onsdag 14 december 2011

Dagarna går.....

..........och snart är det julafton! Jag fick handlat oss en ny julgransfot!.....Hade en sån där grön hemsk sak.................hittade denna fina!.....Nöjd!!!!!!!
Jag vart ut till våran trädgård och fick huggt oss en gran! Den kläddes och det grejades....jätte fint!..........Sigge...(katten).............fick sig ett frispel.......givetvis så skulle granen vältas......alla fina kristyr dekorationer.....gick i kras.............Efter detta så åkte gossen ut en stund....Nu är granen tryggt förankrad i väggen!
Dagen före lucia så tog jag å yngsta tag i att baka lussebullar!...............Det ble riktigt stora och fina!.......När de vart färdig gräddade så åt vi lussekatt och drack julmust! Mumma!!!!

Måndag vart jag å yngsta hemma.......................feber å halsont........vi tog oss till doktorn......för så här har det hållt på i 4 veckor............bara virus......känns gott att ha kollat det.....iallafall! Tydligen så är hon mottaglig för ALLA baccilusker..........

I går hade jag sett till att beställa hem takpanel.......till brädgårn.......kollade en gammal faktura.....
Så i går vart det dags att hämta hem den........Fick ordnat och donat med släpkärra......osv osv.........
När maken kommer hem.................(hm.........ja jag kan säga att jag kände mig gott nöjd med att ha fixat hem panelen)...........Det är FEL panel..............huga vad sne jag ble...........efter ett gäng samtal.....så ska vi åka till ringön för att byta panelen.........Tröttsamt!!!

I em så hittade jag dottern stövel i vasken...i tvättstugan............frågar vad gör den här??!
Då har raraste dottern trampat i en hundskit....som har skvätt upp på byxbenet och trillat ner i stöveln................meeeeeeeeeeeeen............är det maximal otur eller...?
Lovar att den stöveln är renare än renast nu.........och nu vill den torka!

Önskar nu lite trevligt flyt i vardagen!!!!


Njut av aftonen!
Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar