BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

tisdag 20 december 2011

Tisdag och ledig dag......

............och full rulle........planerna jag hade för dagen ändrade sig........hade tänkt tvätt och hönsahusstäd på fm............tvätten vart i full gång.....påbörjade i hönshuset.......Yngsta....ble hemma idag...........ALLA virus vill hoppa på henne.......så i 6 veckors tid har feber och olika....åkommor kommit och passerat....mest har halsen bråkat.....men i går kväll började örat oxå.....huga................så vi tog oss en tur till Shalgrenska i dag.....dock vart det ok.....fast bra rött  inne i örat.......å gissa vad???!!!! Läkaren kallade det för virus.......GAAAAAAAAAAH............blir galen på virus........!  Måste bara berätta.......inann vi kom till läkarn...så försökte jag att ringa under hela morgonen.....det bara tutade upptaget......så jag tog med mig telefonen till hönshuset......försökte ...å försökte......till slut kom jag fram! Sköterskan jag pratade med höll på att skratta ihjäl sig........det kluckades och kacklades en hel del.......dessutom så gol tuppen!!!!!! Tror nog aatt det gjorde hennes dag :)
Efter detta så vart vi hungriga......och det var ingen ide att åka hem........för äldsta dottern vart vid kviberg......och spelade vollyboll.....så glappet som ble......passade jag och yngsta på att käka lite.......klädkällaren hade denna goa mackan!
Sen blev det att fara runt i kvibergs trakter......till slut hittade jag dotter......eller rättare sagt hon hittade mig.....-Mamma....jag ser dig.....kör inte en meter till....bara stå still!!!!!
Hm.......

På väg hem gled vi in vid Bäckebol.......ville hitta en julklapp till......till maken!
Det gjorde jag!!!

Väl hemma........så drog jag igång att göra risgrynsgröt!
Inväntade Jennie med familj!!!!
Vi åt och sen vart det dags för lite julklappar!
Alla nöjda och glada.....Kollade även julkalendern!
Supermysigt!!!!
Hönshusstädet som kom av sig på fm....tog jag tag i.....igen i afton.....= mycket nöjda tullor!
När jag höll på som mest kom rara bror förbi......Han fyllde på med klappar under granen!!!



Brasan sprakar gott i afton!!!! Det är så mysigt att somna till spraket!
Dagen å kvällen till ända...............time att vila ögonen en stund....Nya utmaningar i morgon!
Natti!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar