BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

måndag 9 november 2009

Men hur kokar jag kaffe då?

....................Ja den frågan fiffilurar jag fortfarande på..............................
Måndag morgon kom å Den trötta fula tanten knatade upp till kaffebryggaren.................å gjorde nåt märkligt.....................Hon följde inte ordningen med kaffekokandet..............

Vanliga fall så gör hon så här:
1. fyller på vatten med kannan
2. tar bort det gamla filtret och sätter i ett nytt
3. fyller på med kaffe
4. trycker på knappen
5. njut å drick

Men vad hände idag...........................
Började med filtret.......tömmde satte i ett nytt plus lite kaffe...........................

Efter en stund tog mannen i huset en kopp......................vid det här dagset hade den fula tanten försvunnit å Anna hade kommit fram..................hon tog sig en kopp, men vad lite kaffe jag kokat då.......................gubben kommer utångandes i köket å tycker att kaffet smakar skunk..mitt smakar oxå blaj å är kallt!!!!.........å jag hinner att tänka, Har kaffekokaren gått sönder nu.......värmer den inte upp ordenligt...............hinner även att säga till gubben att det har hänt nåt med bryggaren!!!!!
Ja hänt å hänt säger han..................................Vi har druckit utav gårdagens kaffe som vart kvar i kannan.....................gubben fick fyllt på med vatten å tryck igång knappen.............................Tänk vad den fula tanta kan hitta på........................tycker faktiskt att hon ställer till det en del!!!!!!!

Anna i sin tur fick ta sitt morgonkaffe på jobbet!!!!!!



Njut av kvällen!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar