BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

tisdag 26 oktober 2010

Det blev iallafall ett lyckligt slut.................

................i går när jag kom hem från jobbet hade jag en gruvlig huvudvärk!!!!

Gjorde det som behövdes att göras.................midda...............hörde oxå ett pipande från kläckaren......så jag gick dit och kollade läget!!!! 2 små söta kycklingar.............lyssnade på de övriga 5 äggen....hörde inget i från dom....(det brukar att spraka och pipa från ägget)..........gick på utsidan och öppnade äggen................hm......döda kycklingar......alltid trist när de dör på slut tampen.

Efter detta så gick jag och la mig!!!!
Då vart kl vid 19 tiden!!!!!
Sov tills i dag 11.45. Välbehövligt!!!!

Där vid 11.45 så hörde jag ett mycket högt pipande..................så brukar det inte att låta från kläckaren...................hör att pipet kommer från köket.................kollar där kläckaren står.........-ah men va fan.........................(i går vart jag ju så toktrött....med huvudvärk att jag glömt sätta på locket igen till kläckaren) I köket står Sune (katten) med en liten skrikande kyckling i
munnen....jag gormar till..............-Sune SLÄPP kycklingen...............katten blir väldans rädd.............och i ren rädsla så släpper han liten kyckling!!!! Jag synar den noga, inte en skråma.
Tur jag hann precis!!!!
2 kycklingar vart det..........................den andra hade turligt nog oxå överlevt!!!!! Hittade den långt inne i ett hörn i garderoben!!!!! Nu mår bägge pluttarna bra!!!!!

Så sagan fick ett lyckligt slut denna gång!!!!

Njut av dagen!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar