BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

måndag 15 mars 2010

Plötsligt händet det.........

......ja idag hände det!!!!!
Bilen...Plutt ska in på service i morgon...............hm, ja.........så sketen å smutsig på alla de sätt.................så när arbetspasset vart slut så var det hem å fortsätta.......ut med alla mattor i bilen.....skrubba ordentligt.......skurhink å trasa......å damma av bilen invändigt.......tvätt runt dörrar.........sen dammsugning.....................in med alla mattor igen................sen så hände det........nåt jag aldrig gjort i hela mitt liv.............susa bort till statoil...........in på tappen där........
-Hej..............Jag ska tvätta bilen......(hör jag en kvinna säga........åh det är ju jag....)...med smått desperat röst så säger jag...............JAG HAR ALDRIG GJORT DET FÖRUT..................kan du visa mig?????.........-Ja säger killen i Kassan......å börjag att tala om hur jag ska göra........
Då säger jag....-Du måste HJÄLPA MIG........ALLTSÅ VISA..........
-Hm säger killen i kassan å kollar sig runt i butiken.........å jag kollar runt oxå.....inga andra kunder i butiken............YES!!!! vilket innebär att han kan följa med mig ut å visa.........
Jag kör in bilen i tvätthallen............stannar bilen........Då kommer killen springandes.........-Ända fram.......
Ja som sagt detta vart första gången...........å nån gång skall vara den första..........!!!!!!
Fick köpt en doftgran.....vanilj.......å sen fick jag killen att hjälpa mig att byta torkarblad...........................när han stod å kämpade med detta så talade jag om för honom......att jag e bra på att städa.....å laga mat kan jag oxå................han meckade på med torkarbladet....tittade upp å sa med ett flin........-Jasså.......
Vart sedan in i butiken å tackade honom varmt för hjälpen!!!!!!

Nu kan bilen gå på service utan att jag behöver skämmas....... Plutt är nu ren å fin!!!!!




Njut av kvällen!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar