BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

tisdag 23 augusti 2011

Bestämde i morse...............


........att ägna ledig dag åt att vara kreaktiv!!!

Började morgonen med att ta tag i hönsahuset!
Nöjda tuppar och hönor!












..........här är vaktlarna som kläcktes i helgen!!
Kolla i matautomaten......där har en liten lyckats att komma in!!!











.............halm slängde jag in i utegårarna till hönsen..........Så nu har de att göra en stund!


Dagen har även ägnats åt denna tvätt..........6 maskiner............kläder, kuddfodral och överkast...det mesta tvättas.........hade fram sängarna och fick städat under där.........
När det vart gjort så var det time att bädda rent!!!

Jennie med liten kom förbi......precis som jag satte igång att städa........samtidigt som telefonen ringde(samtalet behövde jag ta)...............och rätt som det var så dammsög Jennie...ha ha ha...TACK!!!.........och inte långt efter det så ringde det igen............Telefonen har vart tyst hela dagen.........märkligt så det kan bli......

Senare så kom besök nr 2 idag.............Palle och Klas!!!
Najs!!
Klas är en fena på trädgårdar....................så han visade hur jag skall beskära mitt plommonträd!
Hoppas nu att jag kan göra detta bra..........skäms över hur jag har behandlat detta träd innan....

Kvällen har fortsatt med kreaktivitet...............om möblering i vårat rum...........tids nog skall det bli nytt golv och tak.........men tills dess......så gör vi det bästa av det hela!!!
Min pysselhörna skall städas och möbleras!




Njuter av en go afton!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar