BuzzadorBLOG

www.buzzador.se

torsdag 25 augusti 2011

Jag lyckas med det mesta...............

...............kände mig tok nöjd med städet av sovrummet!!!
Dagen därpå.....vakna jag glatt och kände mig glad och nöjd!
Skulle uttrycka detta till maken..............han satt vid frukostbordet, lite halv trött och åt frukost!
Jag kom med glada steg och stannade till i köket...............min mun säger -Jag är otroligt nöjd med min insats i sovrummet.........
Att maken inte satte kaffet i fel strupe..............från att vara halv trött till att bli hel pigg.........
-Öh...hm........det där vet jag inget om.......
Så galet man kan uttrycka sig.......................kan meddela att jag fortfarande är nöjd!.....ha ha ha




Vill fylla på med nytt blod i ådrorna i hönshuset...........så jag skickade efter ägg.....




Lovar att med denna varningsskylt så sköter sig posten noga!!!!









........äggen vart suuuper fint och bra packade!!!





De har nu vilat sig såpass...(snoddarna har rett ut sig)........att det vart time att hamna i kläckaren!


I dagarna har jag haft kläckning........sista i dag......8 små juveler har fått flytta ner till hönshuset!

Höna ligger på ägg och har kläckning i natt.......så de maskinkläckta får en riktig mamma!!!





I helgen fick vi en gitarr av moster......

En ruggit fin sådan.......den vart från min morfar jag aldrig hann träffa............så gitarren betyder oehört mycket för mig!!!

Maken som har ett stort intresse för musik......tog reda på hur gammal den vart.......och den är från 1952............Strängarna har han bytt ut, och ljudet är toppen!

Med mina 3 accord jag kan så plinkade jag i afton på denna.........bad maken mig att visa några andra.............dessutom vart han rar och hämtade ett plektrum...............plinkade för fullt.......tills jag tappade plektrumet i hålet....................än så länge har jag inte fått ut det.......Anna i ett nötskal det!!!!
Nu hänger gitarren fint på väggen!







Njuter av en lugn afton!

Anna










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar